Kompanija “Meta” koja je bliska Fejsbuku je najavila pokretanje serije inicijativa koje imaju za cilj da spreče širenje lažnih vesti i dezinformacija na društvenim mrežama uoči predstojećih izbora u Francuskoj.
U saradnji sa agencijom Frens-Pres (Agence France-Presse), kao i sa medijskom kućom Lupsajder (Loopsider), dogovoreni su mehanizmi putem kojih bi se na platformama poput Instragrama odvijala “borba” protiv malignih vrsta sadržaja. Na primer, na Whatsapp-u će biti moguće zatražiti proveru istinitosti nekog sadržaja, te će fact-checking agencije davati povratnu informaciju.
Dodatno, biće pokrenut i program edukacije o medijskoj pismenosti MediaWise neprofitne organizacije u saradnji sa France24. Cilj ovog programa je pružanje neke vrste obuke zarad mogućnosti lakšeg snalaženja u obilju teorija zavere, lažnih vesti i obmana koje kruže.
Meta se na ovaj način pridružuje sličnoj akciji koju planira da sprovodi i Gugl i koja je prethodno bila najavljena u decembru. Ovaj tehnološki gigant će u saradnji sa tradicionalnim medijima takođe raditi na tome da štetni uticaj fake news-a maksimalno ograniči uoči predstojećih aprilskih izbora.
Autor: Nikola Ilić